....

Åhhh....blir så himla förbannad på folk som ser ner på sig själv! Eller jag blir inte förbannad utan jag tycker det är mer tragiskt! Att man säger man är ful, tjock och att man inte duger! 
Folk, speciellt tjejer söker bekräftelser,  bekräftelser som bevisar att dom duger, att dom är något.
Varför kan man inte bara vara sig själv, leva livet och skita i vad andra tycker och tänker om en....men jag själv, jag kan inte säga att jag inte söker bekräftelse för det gör jag, likaså gör alla andra det!
Varför kan man inte vara sig själv? Är det för man tror att ingen ska gilla en, är det för att man tror att alla ska tycka att man är helt dum i huvudet....jag tror mest att vi inte vågar va oss själva för att vi är rädda att sticka ut, vi ska alltid följa idealet....jag själv följer idealet, men jag försöker att vara mig själv! Men jag vågar inte...tänk om folk hatar en! Men vem fan skulle bry sig! Jag orkar inte lägga tid på att tänka att någon hatar/inte gillar mig...jag bryr mig bara om dom som ser mig för den jag är och dom som jag vågar vara mig själv med! Men sen vet man aldrig...den som står en närmast kanske är den man borde akta sig för mest...inte vet jag! ?
Men jag ska lova mig själv att aldrig kolla mig över axeln och över det förflutna! Jag ska alltid hålla ögonen rakt fram, inte kolla bak och bara fortsätta gå, även hur jobbigt det än är så måste man fortsätta! 
För om man kollar bak är det så himla lätt att man trillar dit, o det kan förstöra en eller helt enkelt krossa en! 
Men va ni än gör och det ska jag förmedla:
Håll alltid blicken fäst framåt och öppnar sig en dörr, våga chansa, våga bryt mot idealet! 
För alla är begåvade och fina på sitt eget sätt!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0